Tietosuojeseloste
Rekisteriseloste
1. Rekisterinpitäjä
Tekoa Oy, 2045671–8
Yhteystiedot:
Satamatie 199
85180 Rahja
Yhteystiedot rekisteriä koskevissa asioissa
Heikki Jyrinki
Satamatie 199
85180 Rahja
+358 40 5863506
heikki.jyrinki@tekoa.fi
Tapauksen mukaan mahdollisen tietosuojavastaavan yhteystiedot:
Tietosuojavastaava
Heikki Jyrinki
Satamatie 199
85180 Rahja
+358 40 5863506
heikki.jyrinki@tekoa.fi
2. Rekisteröidyt
Yrityksemme rekisterissä on asiakkaat ja potentiaaliset asiakkaat.
3. Henkilötietojen käyttötarkoitus
Rekisterin pitämisen peruste:
- Henkilötietoja käsitellään rekisteröidyn asiakassuhteen perusteella
Henkilötietoja käsitellään suostumuksen perusteella (esim. messuilla kerätty potentiaalilista, lomakkeelle kysytty lupa markkinointiin)
Henkilötietojen käsittelyn ja rekisterin käyttötarkoitus
Henkilötietoja käsitellään vain ennalta määriteltyihin tarkoituksiin, jotka ovat seuraavat:
- asiakassuhteen hoitamiseen, ylläpitämiseen sekä kehittämiseen
- palveluistamme kertomiseen
- laskutukseen, saatavien valvontaan
- tuotteiden toimittamiseen
- palveluiden tuottamiseen
- uusasiakashankintaan
- myyntiin
Yrityksemme etu on, että meillä on oikeus käsitellä sen henkilön tietoja, jonka kanssa teemme yhteistyötä.
4. Rekisteriin tallennettavat henkilötiedot
Asiakasrekisteri sisältää seuraavat tiedot:
Yhteystiedot
- nimi ja osoitetiedot
- sähköposti
- puhelinnumero
Asiakastiedot
- tiedot ostetuista tuotteista tai palveluista
- Y-tunnus
- laskutukseen tarvittavat tiedot
5. Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet, joiden käyttämistä koskevat pyynnöt tulee tehdä osoitteeseen heikki.jyrinki@tekoa.fi.
Tarkastusoikeus
Rekisteröity voi tarkistaa tallentamamme henkilötiedot.
Oikeus tietojen oikaisemiseen
Rekisteröity voi pyytää oikaisemaan häntä koskevat virheelliset tai puutteelliset tiedot.
Vastustamisoikeus
Rekisteröity voi vastustaa henkilötietojen käsittelyä, mikäli kokee, että henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti.
Suoramarkkinointikielto
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää tietojen käyttäminen suoramarkkinointiin.
Poisto-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus pyytää tietojen poistamista, jos tietojen käsittely ei ole tarpeen. Käsittelemme poistopyynnön, jonka jälkeen joko poistamme tiedot tai ilmoitamme perustellun syyn, miksi tietoja ei voida poistaa.
On huomioitava, että rekisterinpitäjällä voi olla lakisääteinen tai muu oikeus olla poistamatta pyydettyä tietoa. Rekisterinpitäjällä on velvollisuus säilyttää kirjanpitoaineisto Kirjanpitolaissa (luku 2, 10 §) määritellyn ajan (10 vuotta) mukaisesti. Tämän vuoksi kirjanpitoon liittyvää aineistoa ei voida poistaa ennen määräajan umpeutumista.
Suostumuksen peruuttaminen
Jos rekisteröityä koskeva henkilötietojen käsittely perustuu ainoastaan suostumukseen, eikä esim. asiakkuuteen tai jäsenyyteen, voi rekisteröity peruuttaa suostumuksen.
Rekisteröity voi valittaa päätöksestä tietosuojavaltuutetulle
Rekisteröidyllä on oikeus vaatia, että rajoitamme kiistanalaisten tietojen käsittelyä siksi aikaa, kunnes asia saadaan ratkaistua.
Valitusoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle kantelu, jos hän kokee, että rikomme henkilötietoja käsitellessämme voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä.
Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot: www.tietosuoja.fi/fi/index/yhteystiedot.html
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Toimitettavien tietojen tulisi sisältää tiedot tietolähteiden luonteesta (esim. onko kyseessä julkisesti vai yksityisesti ylläpidetty tietolähde, organisaation/toimialan/sektorin tyyppi ja tieto siitä, mistä tieto on peräisin (esim. EU tai ei-EU). Nimenomainen tietolähde tulisi pääsääntöisesti tarjota, jollei se ole mahdotonta.
Asiakastiedot saadaan säännönmukaisesti: (kirjoita, miten keräätte asiakastiedon)
- Suoraan asiakkaalta: Asiakassuhteen hoitamista varten tarvittavat tiedot, jotka asiakas antaa palvelun tai tuotteen oston/tilaamisen yhteydessä.
- Muut tiedonlähteet:
- Kolmannet osapuolet: Asiakastiedot voivat tulla myös ulkoisista lähteistä, kuten luottotietoyhtiöiltä tai markkinatutkimuspalveluista.
- Julkiset rekisterit: Tietoja voidaan saada myös julkisista rekistereistä, kuten väestötietojärjestelmästä tai yritysrekisteristä, mikäli se on lain mukaan sallittua.
- Asiakastapaamiset tai -keskustelut: Asiakastiedot voivat myös kertyä asiakastapaamisten ja -keskusteluiden kautta, esim. messut tai muut asiakaspalvelutilanteet.
- Sosiaalinen media ja verkkokäyttäytyminen: Jos asiakas on antanut suostumuksensa, asiakastietoja voidaan kerätä myös sosiaalisen median kanavista tai verkkokäyttäytymisen analysoinnin kautta.
7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset
Olemme varmistaneet, että kaikki palveluntarjoajamme noudattavat tietosuojalainsäädäntöä. Käytämme säännönmukaisesti seuraavia palvelutarjoajia:
- Cardu Manager/uutiskirjepalvelu
8. Käsittelyn kesto
- Henkilötietoja käsitellään pääsääntöisesti niin kauan, kuin asiakkuus on voimassa
- Markkinointilistaltamme rekisteröity pääsee poistumaan itse jokaisessa lähettämässämme markkinointisähköpostissamme olevan linkin kautta.
9. Henkilötietojen käsittelijät
Asiakasrekisteriä voivat käsitellä yrityksen toimitusjohtaja Heikki Jyrinki, varatoimitusjohtaja Markku Jyrinki ja Tekoa Oy:n toimistoassistentti. Lisäksi ulkopuoliset palveluntarjoajat kuten tilitoimisto ja IT-tuki, jolloin takaamme sopimusjärjestelyin, että henkilötietoja käsitellään voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja muutoin asianmukaisesti.
10. Tietojen siirto EU:n ulkopuolelle
Henkilötietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
11. Automaattinen päätöksenteko ja profilointi
Emme käytä tietoja automaattiseen päätöksentekoon tai profilointiin.